Si Baju Biru?

Dekat sekolah ade sambutan hari raye dengan bulan merdeka.So,cikgu bagi kebenaran untuk pakai baju raye.Aku pon pakai baju kurung moden warne biru wane favourite aku.Berharap same baju dengan sorang mamat nie.
Tapi wane baju die lain dengan aku,,,tapi boleh dikatekan matching gak ar.Sebab wane lebih kurang same jer.Ade pengunguman suruh pergi kantin pukul 9:30pagi.Titibe kawan aku cakap dengan sorang kawan aku lagi sorang cakap sorang mamat pakai wane biru.Aku pon toleh,,pergh abang tue,,,,.Da balikumah baru teringat kenape kawan aku boleh cite pasal die gak?pelik la ,,,takkan die minat gak kata bang tue?Entah la?
Tapi yang pasti mase aku lalu depan kelas die,die toleh punye la 360 darjah,mungkin sebab die ternampak baju same wane je kot?Tapi die tak dapat tengok muke aku sebab terselindung dengan cermin.Tapi yang pasti sehari sebelum sambutan kiteorang berdue balik sesame…jalan n melintas sesame kalau lah die tu……tak yah merepek la Ana.
Bukan ape kalau orang tengok pon orang cakap kiteorang nie macam rapat pulak.Tapi tu la hari yang yang aku tak boleh nak lupe dapat jalan sesame dengan orang yang rajin cam die sape tak bangga.Kalau aku ade abang macam tu kan best,,,mesti die anak yang soleh.
Mase nak balik,die macam duduk kat buaian.Aku tertoleh …..eh,,,die tengok aku lah(perasan sikit,,,hihi).Die tengokkan je..mungkin die dapat teka sape budak yang jalan dengan die semalam..n sape yang ngendap die pagi tu kat kelas die…hihi aku lah orangnye…memang lah die tu biase je tapi aku suke sume care die.
Aku takkan pandang paras rupe dulu sebelum aku tengok paras rupe dalaman…
AKU JUJUR AKU SUKE DIE!!!!!!!
Agaknye die perasan aku tak?ebab setiap kali aku jumpe die aku tak boleh pandang bende laen selain muke die.Ohhh..tidak!!!Ana jangan over sangat mungkin die rase pelik kenape lah budak tu asyik pandang aku je…..
Aku amek pengajaran dari die,,,,adekan satu prinsip dalam hidup!Chaiyok Ana!
Hahahaha…moge die perasan aku nie wujud..hihihi
Kbai,,,kengkawan

No comments:

Post a Comment