Terhenti Di Sini

Asalammualaikum pembuka bicara.Ya Allah ampunkanlah dosa mereka.
Sesungguhnya mereka tidak mengetahui apa yang mereka lakukan saat ini.
Hanya hidayahMU sahaja yang mampu menunjukkan jalan yang benar antara mereka.
Aku tidak sanggup mendengar,melihat dan memendam semua ini.
Andainya perpisahan sahaja yang mampu membahagiakan mereka,aku redha menerima.
Orang kata “sakit mata memandang,sakit lagi bahu yang memikul”.
Itulah yang mampu aku katakan sekarang ni.:(
Aku tak tahulah  pasal hukum agama sangat tapi aku ada dengar orang yang bercerai ni sebenarnya salah disisi agama.
Aku kalau boleh tak nak dorang bercerai walaupun aku sendiri tak suka tapi makin lama aku tengok makin melampau dorang tu.
Kisah dorang tu dah lama terjadi tapi baru sekarang baru aku tengok dorang gaduh besar sampai nak bercerai.Sampai hati dorang tu buat ni semua.
Aku tak sangka dorang dalam satu rumah pun berdendam selama ini.
Tak sanggup nak dengar dan lihat semua ni.
Walaupun benci dalam hati aku ni tapi aku sayang tengok hubungan dorang selama ni.
Tapi kalau dorang tetap begini aku redha dorang bercerai sekalipun.
Aku tak sabar nak dengar statement berani mati dia,,iaitu talak yang nak dilafazkan tak lama lagi.
Aku nak suruh aje perempuan tu mintak talak dengan dia.
Kalau boleh biarlah talak 3.Puas hati aku.Berbaloi kesabaran aku tak lama lagi menjumpai titik noktah.
Korang ingat dengan korang terus bersama orang lain suka.
Kalau aku jadi lain pun satu hari nanti,aku mungkin lebih teruk dari sekarang.
Aku tak takut kalau kehilangan korang berdua.
Aku sakit kau tahu ke?Nak semua orang jaga hati kau,habis sape nak jaga hati kiteorang ?Fikirlah wahai si ‘PANDAI’.
Saat lafaz itu keluar dari mulut kau,aku akan tepuk tangan tahniah atas ke’pintaran’ kau melafazkannya.
Siapa yang bertahan dengan kau kalau bukan perempuan yang kau hina tu?
Puas hati aku dapat meluahkan.

p/s:Aku berharap dan tak akan berhenti berharap untuk lihat akhirnya.
Biarlah masa yang menghentikan apa yang berlaku di sini.

No comments:

Post a Comment