Suara Berharap 2##

Assalamualaikum...myfirststepinlife…Hari ni aku nak cerita pasal ’Suara Berharap 2##’.Kakak aku operation bulan Januari tahun 2012 nanti.Dia terpaksa tunda peperiksaan dia.Okey aku tahu,aku bukannya orang yang paling rapat dengan dia.Dulu setiap kali dia balik dari asrama,aku orang yang paling tak suka sekali.Bila jumpa jer..macam anjing dengan kucing.Aku kucing dia anjing.Najis.Aku tak suka dia ada sebab okey.Sebabnya:
Dia selalu burukkan aku depan adik-beradik lain.
Dia cakap aku bukan adik dia dan dia selalu cakap aku anak angkat.(Dia kata perangai aku tak sama macam diaorang,kata dia aku seorang ‘pemalas’.Dan sekarang terbukti yang diaorang lebih pemalas dari aku)
Dia anak kesayangan mak aku.So,kalau dia mintak duit,mak aku mesti bagik!!!
Itulah sebabnya aku tak suka dia tapi sejak aku dah sekolah menengah and dia dah masuk university,dia dah rapat dengan aku.Taklah rapat sangat tapi aku banyak pegang rahsia dia.Jadinya,bila dia sakit macam ni,memang aku buat macam tak sedih tapi orang kata ‘air di cincang tak akan putus’,samalah aku dengan dia.Orang memang tak nampak kesedihan aku sebab aku lebih banyak pendam dari berkata.Keluarga aku lain dari yang lain.Kalau aku cerita pun bukannya diaorang faham tak kira pun siapa-siapa termasuklah kawan-kawan.Susah aku nak explainkan.T_T huhu..Memanglah sakit banyak benda kita pendam tanpa ada pen’dengar’.Tapi sampai saat ni,aku masih tak jumpa siapa-siapa pun yang boleh menjadi yang terbaik.Doktor tak kacak tu cakap,kalau pembedahan ni tak berjaya mungkin kakak aku akan terbaring jer dekat katil.Pastu kena tebuk.Erghhh….seram aku dengar…Kalau dia terpaksa baring untuk seumur hidup,aku rasa sia-sia jer kut…keluarga aku dah banyak keluar duit untuk dia belajar selama ni.Aku rasa dia boleh sembuh lah.Ataupun sebenarnya aku tengah bermimpi sekarang ni.Aduh..~Aku harap kakak aku sembuh dan dia dapat belajar macam biasa lagi.Aku tak sanggup nak tengok dia sengsara.Mungkin dia ada kesalahan tapi aku harap Allah dapat ampunkan dosa dia.Amin.
p/s:Ya Allah ya tuhan ku.Aku bermohon kepadamu supaya pulangkan balik kesihatan kakak aku kepada asalnyanya dia dilahirkan.Ampunkan segala dosa yang telah dia lakukan.Aku mohon kepadamu ya Allah.

No comments:

Post a Comment