Its love

Assalamualaikum…..hai semua dan yang teristimewa untuk my blog…yang amat di rindui…
sudah sekian lame tidak menghantar sebarang entri kepada blog…
bukan tak ade cite tapi banyak sangat perkara sampai tak tercite…
aku bukan melupakn blog nie memang aku tak bukak langsung internet untuk beberape minggu nie..
facebook,twitter,blog,dan internet yang lain juga…sng cite mmg tak ade mase langsung nak ber’internet’ nie….
faham2 jelah yang tahun nie aku nak periksa….
aku elakkan daripada fikir pasal si dia jugak….tapi yang sebenarnye aku rindu giler dekat die….
ape kaba die sekarang?rindu tak die dekat aku? Atau die dah ade pengganti? Mungkin die dah bosan tunggu jawapan aku? Aku atau die yang sedang bermain perasaan sekarang ni? Aku jujur aku sayng die tapi aku rase masenye tak sesuai…lagipun umo aku baru bape nak tut…tut..tut..(faham2 jela)lagipun tak semestinya berkekelan kan…lagipun die jauh kat sane mane aku tahu die buat ape…mungkin impian aku nak yang jauh dah tercapai tapi aku sedia lagi la….
mungkin aku amik keputusan nak berkawan dengan die jer…tapi boleh ke di tahan perasaan ni..?
insyallah…
harh nak cite nie….aku dah mengeratkan balik hubungan antare kawan sekolah rendah sekarang nie....
macam mane kiteorang boleh bertemu kembali?
ala..di hujung jari jer.....melalui facebook ler...ape lagi..
dorang sekarang dah banyak berubah..
yang perempuan dah mula memahami...
yang lelaki pulak semakin jiwang....very sweet ..you know
okey mungkin aku masih tak bersedia jumpa dieorang lagi tapi...aku teringin sangat jumpa dieorang...
aku rindu sangat dengan dieorang....
mungkin aku dah ade kawan yang memahami aku sekarang tapi aku nak dieorang still jadi sebahagian daripada lovely aku....
susah nak jumpa orang yang memahami kite tapi cukup mudah kite memahami orang lain....
oppssss....sorilah,,,,berceloteh tak tentu fasal nie....
aku ingat nak tukar url la....nak yang gempak sikit...huahua...
hey what you thinking stupid topic?
I don’t know?
okey skank aku nak serius sikit....
nak cerite nie fasal kakak aku....
die sekarang dah pindah Hospital Melaka....dekat sane die tengah jalani kimoterapi....
badan die dah jadi kurus tinggal tulang...pastu bintik-bintik merah...sangat menyedihkan...aku kadang nak menangis pun ade....sedih lah wey...
aku kadang-kadang naik bosan gak setiap hari aku dengar mak aku telefon die...abg n kakak aku tnye pasal die....bukan sebab aku tak sayang die but aku tak nak lah aku down sebab die...mungkin orang nampak aku lex ajer...macam tak ade pape yang berlaku..tapi mesti ke kite bagitau semua orang yang kite ade masalah....
kite boleh tipu  semua orang tapi hati, perasaan n mate kite tak boleh tipu masalah kite....sori tu say
aku tahu sama ade orang tu bercakap benar ataupun tidak....mungkin orang lain tak tahu n tak akn percaye tapi...nie mungkin anugerah?
aku pun pelik....setiap kali otak aku berharap atau terfikir sesuatu tu akan terjadi....pastu benda tu akn terjadi jugak...depan mate aku...sape tak terkejut...
dah banyak kali aku terlintas sesuatu perkara...n benda tu mg akn terjadi...
salah satunye,,,mase tu aku balik sekolah...n hari tu pulak kawan aku tak datang sekolah...so,aku kena melintas balik sorang-sorang...belum ade jejantas lagi....
mase aku tekan traffic light nak suruh merah tu..terlintas dekat kepala otak aku  yang aku akan kena langgar dengan lori....mungkin tu hanya imaginasi tapi mase aku dah ade tgh mlintas....DOOMMM!...aku tergamam dekat tgh2 jalan tu sebab mase tu hampir ade lori yang nak langgar aku...sebaik lori tu langgar lori lain jadi aku tak kena langgar...masalhnye sekarang aku melintas sorang2...kalau mak aku ade kat situ mungkin mak aku akan jerit...aku tunggu mak aku dengan menggigil satu badan....pergh...aku cerita dengan mak aku....mak aku sebenarnye tak bagi melintas sebab bahaye....
mungkin orang cakap tu hanye kebetulan tapi dah banyak kali aku terbayang sesuatu n time tu jugak benda tu berlaku...tapi benda tu mmg spntan tak boleh dibuat2...seriously....
dan sebab itulah aku selalu jage2 untuk terfikir atau terbayang sesuatu gambaran tu...mule2 mmg tak perasan tapi lame2 aku mule prasan......
Eh...pasal aku lewah nie...okeylah...tu jerk aku nak cite untuk entri nie...
hopely everybody judge the book by its story not by its cover....

p/s;saya sayang awak tapi saya terpaksa benci awak sebab awak my lovely baby...sayang awak....macam yang            awak tuturkan untuk saya...

No comments:

Post a Comment