Jangan Derhaka....!!!!!!!!!!

Assalamualaikum...intro biase ler...
Hari nie nak citer sikit pasal dekat sekolah....
untuk ujian yang lepas nie...cikgu Sejarah merangkap guru kelas kiteorang merajuk dengan budak-budak kelas Ana....sume!!!!!!
Begini citer nye....cikgu cakap sape yang tak dapat A periksa sejarah kena rotan 2 kali....
tapi..sebenarnye aku tak dengar bile cikgu n dieorang janji...
mungkin aku berangan kot mase tu..
n tibe dapat kertas periksa tu 3 orang jer yang dapat A...
jadi cikgu pun rotan la kiteorang yang 32 orang nie...kena dua kali...
serius aku cakap,aku tak pernah kena rotan sekuat nie...
pastu memang kena double la kan...
tangan memang tak boleh bergerak..
pastu Ana memang tak memberontak ke ape..memang tak ar....
kawan2 pun juz lex jer ar kena rotan tu wlaupun sakit....redha...
besoknye ari Khamis  ade sesi bergambar..dieorang sibuk tunjuk tangan dieorang kat cikgu sebab berbekas...aku orang yang last tunjuk kat cikgu...
cikgu cakap tangan aku yang paling jelas...nampak bekas kena rotan...
cikgu pun tanya ”mak awak cakap ape?”
“mak saya cakap orang suruh dapat A,kenapa dapat B?padan muka”
pastu cikgu gelak jer..Ana tengok muke cikgu happy jer...
tapi hari Sabtu yang lepas kiteorang kena sekolah...
cikgu masuk kelas...kiteorang pun dah ready nak belajar nie...
tapi cikgu cakap....[saya tak sangka saya rotan awak tu boleh jadi isu dekat sekolah nie...dan saya dapat tahu daripada budak kelas nie yang bercakap pasal kena rotan tu...lepas nie saya dah tak kisah lagi..lantak awak la]
cikgu duduk lepas tu..cikgu tak ajar satu pun...sampai habis kelas...
aku rase jugak bersalah sebab...aku ade jugak tunjuk tangan kat cikgu..tapi mase tu cikgu okeeiii jerk..tak tahu lah sape punya angkara...????
n sekarang kiteorang dah plan nak mintak maaf ramai2....dah buat kad besar pun....
walaupun kiteorang tak tahu siape yang bersalah tapi kiteorang kena mintak maaf jugak..sebab tahun nie kiteorang nak PMR...
bagi aku cikgu salah faham atau ade orang fitnah kiteorang...yelah..kelas pandai...
mesti ade yang dengki...
ke cikgu salah kelas ke..?
entahlah...kiteorang still nak cikgu Fiza jadi yang dulu...


CIKGU KAMI MINTA MAAF JIKA KAMI BUAT CIKGU TERLUKA!!!


p/s:perasan tak blog nie dah bersuare?[teime kasih dekat kak Ain yang tolong ajar mengedit nie...]okeii..kite minat sesangat lagu nie..sebab tengah melaluinye sekarang.....
okeii...sekian terima kasih...


No comments:

Post a Comment